koncert 21 luty godz. 21.00
Experimental Electronic Live Act
Julia Kubica-skrzypce
Bolek Błaszczyk- wiolonczela
Piotr Czerny- elektronika
Experimental Electronic Live Act- to fuzja zaskakujących dzwięków, które rozpychając się, pokonują bariery wszelkich stylistyk i gatunków. Projekt tworzą znakomici i doświadczeni muzycy, którzy tym razem spróbują połączyć moc drewnianych smyków z krzemową energią elktronicznego iPoda. Artyści obiecują muzyczną podróż w poszukiwaniu znanych i nieznanych dzwięków, ale nie dajmy się zwieść, na pewno zaprezentują dużo dużo więcej niż obiecują...
JULIA KUBICA
Skrzypaczka klasyczna i nie tylko. Absolwentka warszawskiej Akademii Muzycznej. Współpracowała z Filharmonią Narodową i Orchester der Nazionen (Niemcy) pod batutą m.in. Mścisława Rostropowicza i Valerego Gergeeva. Kameralnie i solowo koncertowała w Polsce i wielu krajach europejskich. Dokonała licznych nagrań płytowych, m.in. kompozycji Patryka Zakrockiego. Uczestniczyła we wspólnych projektach muzycznych z Bolkiem Błaszczykiem, Piotrem Czernym, Robertem Materą, Marcinem Świetlickim, Rafaelem Rogińskim czy audiowizualną grupą przyjaciół RH+. Wykonawczyni muzyki do filmów, m.in. Macieja Pieprzycy oraz Katarzyny Kozyry. Od kilku lat stale współpracuje z teatrem Komuna Otwock.
Bolek Błaszczyk
wiolonczelista; ur. 29 maja 1969, Warszawa. W 1992 ukończył studia z zakresu muzykologii w Akademii Teologii Katolickiej, w 1995 grę na wiolonczeli w Akademii Muzycznej w Warszawie. Jeszcze jako uczeń szkoły średniej brał udział w konkursach instrumentalnych, m.in. w I Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej w Katowicach w 1986. Wtedy też rozpoczął współpracę z Marcinem Krzyżanowskim łamiąc smyczkiem rozmaite muzyczne tabu. Grał na wiolonczeli w zespołach jazzowych i rockowych, formacjach eksperymentalnych. Po dziś dzień aranżuje muzykę rockową na instrumenty akustyczne, współtworząc muzyczne projekty z członkami zespołów Kryzys, Dezerter czy Świetliki. Był założycielem (wspólnie z Jarosławem Siwińskim i Ryszardem Wojciulem) działającej w latach 90-tych multimedialnej Grupy MM. W 1992 otrzymał Grand Prix Konkursu Muzyki Kameralnej Conservatoire Americain w Fontainebleau. W 1994 uczestniczył w kursach kameralnych w Salzau, pracując pod kierunkiem Mścisława Rostropowicza, a także występując w Orkiestrze Festiwalu Schleswig Holstein pod batutą Rostropowicza oraz Walerego Giergiewa. W tym samym roku stał się członkiem założonej przez Leonarda Bernsteina i Justusa Frantza międzynarodowej orkiestry Philharmonie der Nationen, z którą współpracował czynnie do 2000, nagrywając przeszło 30 płyt i koncertując na kilku kontynentach. Od 1997 do 2001 był wiolonczelistą Polskiej Orkiestry Radiowej, gdzie pracował pod kierunkiem m.in.: Maurice Jarre’a, Michaela Kamena, Jana Krenza, Ennio Morricone, Wojciecha Rajskiego. W 2000, po śmierci Artura Reniona został wiolonczelistą kwartetu smyczkowego Grupa MoCarta, tworzącego autorskie programy kabaretowo-muzyczne, występując również u boku takich wykonawców, jak Bobby McFerrin, Waldemar Malicki, Maciej Niesiołowski, Kuba Jakowicz, a także wielu gwiazd piosenki i poezji śpiewanej. Z zespołem tym nagrał płytę Cztery struny świata (Pomaton EMI 2004), szereg programów dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, stale gości w krajowych filharmoniach i renomowanych teatrach, uczestniczy w tournées (Niemcy, Węgry, Francja, Belgia, Luksemburg, Chiny, Japonia, Stany Zjednoczone, Ukraina). Bolesław Błaszczyk również komponuje (płyta „Wieczór się zapada” Dembitzer Music 2004), także muzykę filmową oraz pisze felietony – publikował na łamach m.in. „Ruchu Muzycznego”, „Studio”, „Hi-Fi i muzyka”. Jako muzykolog zajmuje się twórczością kompozytorów związanych ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia, pracując dla potrzeb Centrum Historii Radiofonii Polskiej. |
|
Piotr Czerny
Urodzony 05.02.1973 w Dębicy. Absolwent Szkoły Muzycznej I Stopnia w Dębicy w klasie fortepianu prof. Krystyny Stępień oraz Państwowego Liceum Muzycznego w Rzeszowie w klasie fortepianu prof. Katarzyny Markielowskiej - Kołodziej (po części także organów w klasie prof. Klemensa Gudla). Brał udział m. in. w: Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Puławach (1993), Kursach Muzyki Dawnej w Słupsku (1996), Międzynarodowych Kursach Muzyki Współczesnej i Komputerowej w Stuttgarcie (dwukrotnie - w latach 1997 i 1999) oraz w Krakowie (2002), w Warsztatach Sztuki Multimedialnej i Muzyki Improwizowanej w Sopocie (1999), Międzynarodowych Kursach Muzyki Elektronicznej Accanthes/IRCAM w Krakowie (2000).
Ma za sobą wiele nagrań w różnych studiach nagraniowych - m. in. w Krakowie, Tarnowie, Rzeszowie, Sanoku, Warszawie, Stuttgarcie, Częstochowie, Winnicy.
Czerny uprawia wielorakie formy działalności muzycznej. Zajmuje się: improwizacją, kompozycją, wykonawstwem utworów innych kompozytorów, programowaniem syntezatorów (przede wszystkim tworzeniem nowych barw), reżyserią dźwięku. Występuje w różnych składach: od solowych recitali fortepianowych, organowych bądź syntezatorowych, poprzez kameralistykę - zarówno akustyczną jak i elektroakustyczną, aż po występy chóralne i orkiestrowe.
W latach 1987 - 1994 był członkiem następujących zespołów prowadzonych przez ANDRZEJA BONARKA: "Teenbeat", "Nie Znam Tego Człowieka", "Zespół Kameralny Bonarka", "Charlie Winorośl".
Od 1995 roku jest członkiem zespołu "Marana Tha" prowadzonego przez ks. KRZYSZTOFA PASYKA. Nagrali wspólnie płytę "DZIECI ŚWIATŁOŚCI" (2002) oraz "BYLE DO NIEBA" (2003).
W 1996 roku zainicjował społeczną akcję zbierania funduszy na remont starego fortepianu firmy Steinway w Szkole Muzycznej w Dębicy.
W 1997 roku brał udział w nagraniach oratorium pasyjnego zrealizowanych dla Rzeszowskiej TVP wraz z Dębickimi chórami, solistami i orkiestrą PSM w Dębicy pod dyrekcją PAWŁA ADAMKA grając na organach bazyliki oo. Bernardynów w Leżajsku.
Jest autorem płyty z oktofoniczną muzyką elektroniczną pt. "PASTISZ W STYLU EKLEKTYCZNYM" (1997).
Wraz z IRENEUSZEM SOCHĄ nagrał i opublikował płytę "MIKROSŁUCHOWISKA" (1998).
Wydał płytę zawierającą zapis dwufortepianowego improwizowanego recitalu solowego jaki dał w auli Liceum Muzycznego w Rzeszowie (1998).
Wraz z TOMASZEM DUDĄ współtworzy zespół "SAKSOFORT". Nagrali razem dwie płyty - w Krakowie, w styczniu 2000 oraz w Warszawie w lutym 2002.
Jest pomysłodawcą i głównym sprawcą powstania płyty z udziałem pięciorga pianistów pt. "AKSAMITNOŚĆ DLA KRZYSIA" (1999/2000).
Jest autorem sekstofonicznej muzyki do obrazów malarki URSZULI GAWIN (3 płyty CD) (2000).
Od jesieni 2000 do lata 2002 był członkiem Scholi Rzymskiej - wykonującej chorał gregoriański - działającej przy Duszpasterstwie Akademickim "BECZKA" w klasztorze oo. Dominikanów w Krakowie.
Jest autorem tabeli dotyczącej Das Wohltemperierteklavier J. S. Bacha w której zestawił czasy wykonań poszczególnych części tegoż dzieła przez kilkunastu różnych artystów działających na przestrzeni niemal całego XX wieku (lata 1933 - 1999).
Na zaproszenie BOLESŁAWA BŁASZCZYKA opracował własną interpretację "4:33" Johna Cage'a. Interpretacja niniejsza polega na skomponowaniu utworu na szumy własne miksera cyfrowego. Prawykonanie odbyło się latem 2002 roku w Krakowie w ramach Międzynarodowych Kursów Kompozytorskich.
Jest autorem płyty "MINIMALMUSIC" (1999 - 2001).
Jest autorem płyty "POST SCRIPTUM" (2001).
Od wiosny 2001 współpracuje z JANUSZEM WOŚKIEM i grupą "TEATROGEN". Nagrali wspólnie płytę "TĘCZAŁ: REE - 67 (KOLOROFON)"
Jest autorem płyty "CZTERY LAMENTACJE" (2001 - 2002).
W roku 2005 skomponował I SYMFONIĘ.
W roku 2006 napisał Koncert Skrzypcowy.
W sierpniu 2000 oraz w październiku 2002 wziął udział w warszawskim "GALIMADJAZIE" PATRYKA ZAKROCKIEGO.
Przez kilka miesięcy 2002 roku był członkiem kameralnego zespołu wokalnego "ANONYMUS" - działającego przy kościele św. Krzyża w Krakowie i zajmującego się wykonawstwem muzyki dawnej.
W maju i czerwcu 2003 wziął udział w warszawskich "KONSTELACJACH" KAROLINY WOJACZEK.
W roku 1996/97 był nauczycielem fortepianu i akompaniatorem w Państwowej Szkole Muzycznej w Dębicy.
Od maja 2001 do lutego 2002 był realizatorem dźwięku w teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
Od lipca 2001 do października 2002 był organistą w parafii p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Stadnikach.
Od października 2002 do września 2003 był realizatorem dźwięku w Galerii Off w Warszawie.
Od września 2003 do grudnia 2005 był kierownikiem i realizatorem dźwięku w studiu "CLARA" w Winnicy na Ukrainie.
Od września 2006 do maja 2007 był realizatorem dźwięku w teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie - Nowej Hucie.
Od maja 2008 prowadzi własną firmę nagraniową Fisdur Rec.
Jest członkiem Stowarzyszenia Artystycznego "APEIRON".
Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.
Jest w pełni otwarty na współpracę z innymi artystami - zarówno na płaszczyźnie muzyki, jak i w innych dziedzinach sztuki.